Wat zijn de verzendkosten?
Nederland: Gratis verzending vanaf een bestelwaarde van € 100,--
(Waddeneilanden; gratis verzending vanaf € 125,--)
Belgi​ë: Gratis verzending vanaf een bestelwaarde van € 125,--
Verzendkosten Nederland:
0 - 10 kg : € 4,95
10 - 15 kg : € 5,95
15 - 30 kg : € 7,95
30 - 40 kg : € 15,00
Voor de Waddeneilanden geldt een toeslag van € 6,25 per bestelling.
    Â
 Verzendkosten België:
 0 - 10 kg : € 8,95
10 - 15 kg : € 11,00
15 - 30 kg : € 14,00
30 - 40 kg : € 17,50
Verzendkosten Duitsland:
 0 - 3 kg : € 11,50
3 - 15 kg : € 16,00
15 - 30 kg : € 17,50
30 - 40 kg : € 19,00
Wij verzenden enkel naar Nederland, België en Duitsland:
Verzending vindt plaats met GLSÂ pakketdienst.
Doen jullie ook aan brievenbuspost?
Onze bestellingen worden met GLS verzonden met handtekening voor ontvangst. Zodat u en wij zekerheid heeft/hebben dat uw bestelling ook daadwerkelijk is bezorgd of waar het is afgeleverd in geval dat u niet thuis was. Brievenbuspost is daarom niet mogelijk.
Wanneer wordt een bestelling verzonden?
Bestellingen geplaatst voor 14:00 uur worden dezelfde werkdag verzonden.Â
Mits er bij onze vervoerder geen vertraging ontstaat zal uw bestelling de volgende werkdag worden bezorgd.
Ik heb net een bestelling geplaatst, wanneer ontvang ik deze?
Wanneer u net een bestelling heeft geplaatst en u wilt weten wanneer u uw bestelling kunt verwachten, stuur ons dan een bericht via onsÂ
contactformulier of middels een antwoord op uw bestelbevestiging welke u per e-mail ontvangen heeft.
Wij kijken het dan met alle plezier even voor u na.
U kunt er wel van uit gaan dat, wanneer u uw bestelling voor 14:00 uur geplaatst heeft, deze dezelfde werkdag nog wordt verzonden.Â
Mits er bij onze vervoerder geen vertraging ontstaat zal uw bestelling de volgende werkdag worden bezorgd.
Kan ik een artikel bestellen wat niet op voorraad is?
Om lange levertijden te voorkomen kunnen alleen artikelen die voorradig zijn besteld worden.
Eventueel kunnen wij u wel een bericht sturen wanneer een artikel weer leverbaar is. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via het
contactformulier.
Ontvang ik een track & trace link wanneer mijn bestelling verzonden wordt?
Wanneer uw pakket door onze vervoerder bij ons is opgehaald ontvangt u van ons altijd een e-mail met een verzendbevestiging.
In de e-mail kunt u een track & trace link vinden waarmee u uw bestelling kunt volgen.
Let op: deze kan in uw (online) spam folder staan.
Wordt mijn bestelling vanuit China verzonden?
Nee, uw bestelling wordt direct vanuit ons magazijn in Zeeland (Nederland) verzonden. Wij doen niet aan dropshipping.
Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Indien u een artikel wenst te retourneren, neem dan eerst contact op via het
contactformulier. U ontvangt dan van ons z.s.m. een e-mail met instructies die gevolgd dienen te worden. Retourzendingen die zonder de aangegeven procedure worden geretourneerd kunnen door ons niet geaccepteerd worden.
Kan ik mijn bestelling omruilen?
Indien u een artikel wenst om te ruilen, neem dan eerst contact op via het
contactformulier.
Wat moet ik doen als ik een probleem met een artikel heb?
Indien u problemen ondervindt met een artikel dan kunt u contact opnemen via het
contactformulier. Wij zullen dan z.s.m. met een passende oplossing komen.
Ik wil graag telefonisch contact, kan dat?
Wij hebben geen duur callcenter en hoeven daarom deze kosten ook niet in onze producten door te berekenen waardoor de prijzen betaalbaar blijven.
Via e-mail kunnen wij u veel beter van dienst zijn en onze medewerkers meteen dingen voor u uitzoeken, opzoeken of regelen! Vaak krijgt u al binnen een paar uur een reactie.
U kunt contact met ons opnemen via het
contactformulier.
Ik heb het contactformulier ingevuld maar heb geen antwoord gehad, kan dat?
Nee, dat kan niet.
Wij antwoorden namelijk altijd op alle ontvangen berichten, meestal dezelfde werkdag.
Wanneer u geen reactie van ons ontvangen heeft dan staat deze in uw (online) spamfolder.
Om te voorkomen dat onze mail in uw spamfolder komt kunt u het e-mail adres info@reitontassen.nl toevoegen aan uw lijst met goedgekeurde afzenders.
Hoe u dat precies kunt doen is afhankelijk van uw e-mail programma en kunt u het beste navragen bij uw provider.
Tip: Tegenwoordig hebben veel providers ook een online spamfolder, deze is alleen te zien wanneer u via een webbrowser inlogt in uw account en niet via uw e-mailprogramma.
Kan mijn bestelling ook ingepakt worden?
Het is mogelijk om het bestelde artikel in te laten pakken.
U kunt
hier meer informatie vinden over de mogelijkheden.
Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten leveren?
Ja, het is mogelijk uw bestelling op een ander adres te laten leveren. Geef bij de bestelling eerst uw eigen gegevens in en bij afleveradres het adres waar u het wilt laten afleveren. I.v.m. handtekening bij ontvangst is het niet mogelijk om op een postbusadres te laten bezorgen.
Wij doen geen factuur in de verpakking dus u kunt uw bestelling ook zonder inpakservice als cadeau laten bezorgen.
Hebben jullie een keurmerk?
Er zijn diverse keurmerken waar een webwinkel lid van kan worden.
Elk keurmerk heeft zowel eigen als overkoepelende regels.
Om een keurmerk te krijgen moet je als webwinkel altijd betalen en dit ook weer doorberekenen in je prijzen.
Wij hebben ervoor gekozen om dit niet te doen. Wij houden ons aan de Nederlandse wet voor consumenten en hebben klantvriendelijkheid en service hoog in het vaandel staan, zonder dit aan u te hoeven doorberekenen.
Waar kan ik reviews vinden?
U kunt bij onze producten reviews vinden wanneer klanten deze hebben achtergelaten.
Op de pagina
"over ons" kunt u ook een verzameling van reviews vinden.
Hoe weet ik welke kindertas geschikt is?
Bij elke kinderrugzak staan de afmetingen en de doelgroep aangegeven.
Via het filter kunt u alleen een bepaalde doelgroep (bv leeftijdscategorie) selecteren.
Ook staat bij elke kinderrugzak een afbeelding hoe de tas zich ongeveer verhoudt ten opzichte van de lengte van een persoon.
Meer informatie kunt u vinden op onze pagina
"Maten Kinderrugzakken".
Wat is het verschil tussen spatwaterdicht, waterafstotend en waterdicht?
Spatwaterdicht: tot op zekere hoogte beschermd maar niet helemaal bestand tegen het binnendringen van water. Hiermee kun je slechts een hele korte periode in een miezerbui lopen.
Waterafstotend: niet snel doordrenkt met water, vooral als gevolg van een behandeling met een oppervlaktecoating. Hiermee kun je een korte periode in een regenbui lopen. Bij deze tassen blijven wel de ritsen en andere openingen een risicofactor.
Waterdicht: ondoordringbaar voor water. Deze optie is bij tassen eigenlijk alleen te verkrijgen door een extra hoes welke waterproof is. Deze hoes bestaat dan uit een binnen- en buitenlaag waardoor er geen water kan binnendringen.
Hoe kan ik mijn tas het beste onderhouden?
Reinig de tas met een licht vochtige doek. Week de tas vooral niet in water en bleek deze ook niet.
Wanneer er lederen details op de tas aanwezig zijn, zorg er dan voor dat deze niet nat kunnen worden.
De meeste tassen kunnen niet gewassen worden, wanneer dit wel mogelijk is wordt dit bij de tas aangegeven.
De tas kan daardoor namelijk minder waterafstotend worden, bleker qua kleur en zelfs kapot gaan en de garantie vervalt wanneer de tas gewassen is in de wasmachine.
Tevens kunnen de meeste tassen ook niet in de droger. Een tas kan het beste te drogen gehangen worden uit de volle zon (om verkleuren te voorkomen).
Hoe weet ik of een tas geschikt is voor een laptop/tablet?
Bij de filteropties kunt u filteren op "laptopvak". U krijgt dan alleen de tassen te zien welke geschikt zijn voor een laptop. De maten van de tas staan altijd aangeven, daarmee kunt u controleren of de tas ook voor uw laptop/tablet geschikt is.